Sunday, April 01, 2012

Hati Aku

Kadang hati kata 'berhenti'. Kadang hati kata 'teruskan'. Kadang juga hati kata 'sabar' dalam buat sesuatu atau menunggu sesuatu. Tapi hati aku selalu bertanya 'sampai bila' ? Sampai sekarang tak ada jawapan..................
Aku diam melihat langit hitam berhias bintang yang indah. Kenapa kehidupan aku tak seindah bintang dilangit? Desas hati.... Tapi akal menerpa dan kata,kehidupan seperti bintang itu hanya indahnya pada waktu malam.Dan tenggelam lenyap disiang hari. Kenyataannya keindahan itu tidak lama.

Hati kita susah nak duga.Kadang kekanan,kadang kekiri,langsung tak tetap. Nak gambarkan pada semua orang pun susah.Nanti orang pening...Hati dicipta untuk kita rasa sesuatu yang datang secara lembut dan diam.Kadang ianya benar,kadang salah tekaan hati.Gerak nak yang ini,tapi hati nak yang itu.susahnya....

Hati kuat,
Semua boleh hadapi.
Hati lemah,
Lemah kaki untuk hadapi..
Jawapnya airmata lah yang jadi teman sejati..

Hati dan cinta ibarat dua ikatan yang tak boleh usai.Tanpa hati kita tak mungkin boleh rasa cinta. Tanpa cinta,kita juga tidak akan pernah kenal kekuatan hati sendiri.
Bila cinta tak ada...hati tetap ada.Tak pernah nak pergi kemana-mana sebab tempat dia memang disitu. Hati tak pernah tinggalkan cinta,tapi cinta...bila dah berubah dia pasti akan tinggalkan hati. Ada sesuatu yang buat aku kuat dan tabah bersama dengan hati.

Dugaan....

Hati aku hancur,remuk,berderai,berdarah,menanah kerana dugaan. Lagi hebat kerana cacian.
Tapi sebab aku hanya punya satu hati yang tak mungkin boleh ganti dengan apapun,jadinya aku cekal dalam menjaganya.Cekal juga aku dalam menanti seseorang. Teruk macam mana pun rupa hati aku,biar aku saja yang tahu...
Cukup.... Hanya aku..

3 comments:

ainun said...

orang bersabar pasti akan berjaya

Azee Hana said...

power la ayat..=)..nway,,slam kenal..=)

Faiezah Najieza said...

ainun : InsyaAllah ...

Azee Hana : salam kenal jg. power ? hehe..cm power ragers x ? btw,thanks for drop by here dear :)

Copyright©2011-2012.All Right Reserve By ✿CherytaJejaryBisu✿