Saturday, March 10, 2012

Aku Punya Hati Batu

Aku cuba bertahan dengan apa yang tongkatkan. Payah macam mana pun,aku mesti kena bertahan. Kenapa macam tu erk ? Sebab aku rasa aku yang mulakan. Hati yang desak. Aku dah terikut hanyut dan hampir lemas dengan kehendak hati. Bukan aku menyesal,tapi aku cuma letih. Mengharungi macam macam benda untuk sampai kepenghujungnya .
Bila ? Aku selalu tanya diri ... Jawabnya ... Entah ...

Menunggu kau yang diam macam tunggul kadang-kadang buat aku rasa macam nak menjerit sampai terkeluar anak tekak. Biar aku tak boleh jerit lagi dan terus diam. Tapi tak boleh macam tu sebab nanti aku dipanggil loser.

Terus tunggu walaupun hati agak goyah dengan dugaan. Cemuh maki orang semua aku dapat. Laju macam air dia datang, kuat hebat macam halilintar dia terpa. Banyak macam hadiah hari-jadi aku terima .Tapi aku bertahan.
Kau nak tahu kenapa? Sebab hati aku ! Hati aku macam dah terikat siap patri pada kau . Tapi kenapa kau tak nak faham ?

Aku pun satu juga.. dah tahu keadaan kau macam mana,masih nak tunggu. Rasa macam bodoh pun ada ! Ah... Lantaklah .. Persetan semua tu. Aku tunggu ada satu ruang untuk aku cakap pada kau yang kau tak boleh buat aku macam ni .Tapi boleh ke? Apa hak aku?

Hey ! Kau ! Aku tak ada begitu panjang dan banyak waktu untuk aku tagih jari jari ini menekan satu persatu abjad di mesin empat-segi milik aku ini, tapi aku cuba adakan waktu tu sebab kau. Aku nak mintak sekali je lagi kau faham hati aku yag batu ini. Bukan buat orang lain,tapi untuk kau dan untuk aku. Aku tak boleh janji bintang yang banyak dan laut yang biru untuk bagi jika kau faham aku...tapi aku janji kau tak akan pernah haus dan lapar dengan kasih sayang yang banyak aku simpan untuk kau... Biar aku jadi batu disini.. asal aku bole tunggu kau. Tolong akhiri penantian aku. :')


No comments:

Copyright©2011-2012.All Right Reserve By ✿CherytaJejaryBisu✿