Saturday, December 03, 2011

Bukan Aku.. Bukan Dendam.. Bukan Kamu


Kat luar rumah hujan.. Basah juga masa aku balik dari kerja tadi. Jiwa agak tak tenteram lepas dia tegur aku di chatbox. Menegur bukan untuk menjernih keadaan ,tapi mengeruhkan lagi keadaan. Kesayuan terus menerus menyelinap disetiap ruang dalam hati.. Jantung ini juga tak lupa memainkan peranan yang sangat dasyat. Berdegup kencang dan rasanya seolah-olah mahu saja dia keluar dari balutan kulit dan daging ini..
Kenapa setiap kali aku ternampak button berwarna hijau galak menyala di laman muka buku dia,dan setiap kali itu juga jantung aku seperti direntap-rentap. Berdebar tanpa henti.. Badan menjadi seram sejuk. Segala-galanya berubah menjadi bergelora.

Dia cuba bertanya pada aku tentang apa yang aku cuba sampaikan pada wall muka buku aku.. Itu semua tak ada kena mengena dengan dia !! Macam mana aku nak yakinkan dia yang telah membenci aku ?? Dari apa yang dia luahkan pada aku tadi,terpancar segala kebencian yang dah tercipta dalam diri dia untuk aku. MasyaAllah,, macam mana aku nak buktikan ?

Dia kata yang aku membenci diri dia dan kekasih hatinya. Yang lagi pedih menusuk hati bila dia kata yang aku menyimpan dendam terhadap dia.. Sumpah !! sebesar kuman pun aku tak menyimpan dendam terhadap dia . Cuma perlu aku akui,aku memang agak geram dengan cara kekasih hati dia yang sentiasa mengabaikan dia .. Kesian kan ? Tapi hanya itu yang mampu diri yang lemah ini lakukan. Aku takut disalah erti kan.

Maafkan aku andai apa yang tercalit didinding bisu itu buat kau terasa hati dan menambah lagi benci yang sedia merajai. Bukan niat aku untuk semua ini. Mungkin hanya kebetulan. Apa pun yang berlaku antara kita selepas ini,aku hanya mampu mengangkat tangan dan berdoa supaya kau boleh memaafkan segala salah dan silap serta segala tingkah laku aku terhadap kau ... Jangan pernah ada benci antara kita .. Kerana dengan menanam benci, menabur baja benci hanya akan merosakkan hati. Maafkan aku sekali lagi teman.. Benar bukan niat aku untuk terus melukai kau. Dan bukan juga salah takdir atau keadaan,malah ianya semua sudah tertulis sejak azali inilah jalan cerita antara aku dan kau ..

Aku telah memaafkan semua tentang kau walaupun kau langsung tiada salah pada aku. Biarlah semua rasa ini untuk orang lain, kerana hati kecil lagi degil ini tidak mahu pergi kepada kau selain perasaan merindu.. Hanya sang rindu yang meronta-ronta ingin kepada kau ..

Aku bukan yang sempurna seperti dia dimata kau,tapi aku cuba untuk menjadi yang sempurna sehingga aku tidak sedar aku melakukan kesilapan .. Kesilapan demi satu kesempurnaan ..Maafkan aku ...

-Entry ni ditulis malam tadi .. tapi terpaksa di update pagi ni sebab line tenet kat rumah laju sangat sampai tak terkejo yop !! hahaha

No comments:

Copyright©2011-2012.All Right Reserve By ✿CherytaJejaryBisu✿