Friday, December 02, 2011

Sunyi ...

Bilik ini sunyi...
aku tak tahu apa yang buatkan dia sunyi
sedangkan kenderaan lalu dengan cergasnya diluar sana..
ditambah dengan bunyi bising yang datang entah dari mana..
Tapi kau masih sunyi ??

Taya aku pada sang sesuatu yang berdarah biru.
Dari tadi dia berada didalam pelukan jemari aku,
entahkan dia sakit,
dia meraung,
dia lemas..
aku langsung tak peduli ...

Objek empat segi bercahaya eletrik ini sentiasa menemani aku..
Dia tahu yang aku langsung tak boleh berpisah dari dia
kerana sekarang ini dialah satu-satunya kawan yang aku ada..
Bila dia lemah selepas aku menggunakannya,
aku akan cepat-cepat berikan dia bantuan..
hahahaha... jahat sungguh aku menggunakan dia
tanpa belas kasihan..

Tapi aku masih lagi sunyi duduk didalam bilik ini..
Apa yang aku inginkan sebenarnya ?
Aku memang mengarut..
mengarut sebab apa yang tercatat didada blog bisu ini
hanya sesuatu yang terlintas di benak fikiran ...
Tanpa motif..
tanpa tajuk..
tanpa erti.. mungkin...

Biarkan sunyi ini terus bermaharajalela disini
kerana aku akan meninggalkannya sekejap lagi untuk hari ini ..
Biar apa pun yang cuba mendengki..
Aku tak tahan lagi ...
Biarkan aku pergi sang sunyi ...


2 comments:

sue perbs.. said...

wah.. tngh sunyi pon bleh wat satu entry.. gud2

FaiezahNajieza said...

2 la dear .. tgh2 sunyi ni lah nyk lak idea dtg .. hehe

Copyright©2011-2012.All Right Reserve By ✿CherytaJejaryBisu✿