Sunday, December 04, 2011

Indahnya Matahari Pagi


Pagi yang indah disulami dengan terbitnya matahari.
Oh ! indahnya pagi .. detik hati kecilku
Aku meneruskan perjalanan dengan langkah yang berani dan yakin
Aku tahu hanya itu bekal untuk aku kenyang sewaktu
Mencari rezeki nanti...

Aku lihat kenderaan berpusu-pusu lalu lalang
Mereka juga seperti aku.
Ingin mencari rezeki yang halal tak kira apa juga jenis pekerjaannya
Kekentalan hati batu ini telah membuatkan tuannya terus menyelusuri
Laluan berliku itu

Ya ALLAH.. terima kasih kerana masih berikan aku kesempatan seindah ini
Masih mampu melihat cahaya matahari mu,
Masih mampu merasa kelembutan tiupan angin mu,
Masih mampu merasa segala perasaan yang kau hadiahkan buat aku..
Syukur Alhamdulillah...

Sesungguhnya,keindahan pagi ini hanya aku yang rasa
Kenapa hanya aku?
Sebabnya bukan semua manusia dalam dunia kerdil ini tahu menghargai seperti aku..
Aku perlu hargai kerana bila sampai masa aku akan pergi tinggalkan semua keindahan ini.
Pergi tanpa aku boleh patah balik lagi..


5 comments:

smilenajah93 said...

indahnya ciptaan Allah ~ :)

FaiezahNajieza said...

subhanallah .. memang indah :)

iAmCekbolat said...

ciptaanNYA mmg cntik.. maha agung ^^

FaiezahNajieza said...

tol 2 cekbolat-bolat .. indahkan ? lg2 klu waktu pg n malam :)

Admin said...

Ucap syukur setiap kali bertemu
mentari pagi kerana Dia masih lagi
beri kita peluang untuk kita patuh kepadaNya :)

1. Bila Gaduh, Kawan Juga Yang Dicari
2. Jom Sertai Bloglist ahsfantasy24.com 2012 !

Copyright©2011-2012.All Right Reserve By ✿CherytaJejaryBisu✿