Wednesday, December 28, 2011

Aku Punya Hati

Kalau mereka ada dekat dengan aku saat ini
mereka akan tahu bagaimana hancurnya
sekeping hati milik aku..
Bagaimana pedihnya sekeping hati yang terluka.
dan bagaimana leburnya pabila ia hancur

Hati ini milik aku
diamanahkan untuk dijaga
disayang bila ada cinta
dirawat bila terluka
tapi entah dari mana silapnya
hati ini seringkali dihina

Ini bukan hati kau
sewenang-wenangnya kau mahu hina
kau tahu betapa sakitnya aku menanggung
setiap kali kau menyentuh hati aku
dengan lidah kau yang tajam berbisa?
Kau takkan pernah tahu semua itu sebabnya apa yang kau tahu
hanya menyakiti aku...

Kau tuduh aku
kau hina aku dengan banyak kata
kau tahu kata-kata kau benar-benar berbisa
dan lebih berbisa dari ular
lebih tajam dari mata pedang
sakitnya hanya aku yang tahu

Hati ini anugerah
hati ini juga yang buatkan aku menasihati kau sentiasa
hati ini juga yang memberi kau semangat setiap kali kau lemah
hati ini juga yang selalu memuja kau walau kau tak seberapa
hati ini juga yang menguatkan aku untuk mendengar setiap luahan kau
Tapi...kenapa ini yang kau bagi pada hati aku?

Aku tak harap berlian yang kau takhta pada hati aku
aku juga tak harap permata yang berkilau kau hias pada hati aku
tapi cukup dengan jagaan
cukup dengan kata-kata indah..
supaya ianya jadi sejuk
molek dan hilang semua pedih yang ada..

~ Semoga Allah akan membuktikan semua kebenaran~

No comments:

Copyright©2011-2012.All Right Reserve By ✿CherytaJejaryBisu✿