Monday, June 11, 2012

Sebal Lagi Bebal


melangkah masuk dengan sehelai surat dr JB
mengambil no giliran dan duduk bersama kesabaran.
hati berdetik "wahh .. ramainya orang"kesabaran harus tahap maksima.
mata meliar lihat orang yang lalu lalang depan aku
berdetik lg hati "kaya jugak orang Batu Pahat ni erk"
iskh ! x baik kata cm 2. dosa2..

masih sabar sbb no giliran lambat lg..
tiba-tiba dtg incik pilos bantuan bertanya "nak buat urusan apa ?"
aku hulur surat ditangan..
terus dia bawa pergi kedalam dan serahkan pada pegawai bertugas.
duduk diam lagi...

kesabaran aku seolah-olah sengaja dicabar bila aku pandang si pegawai buat dekk je depan komputer dia.
eh ! mane boleh jadi. hari dah tengahari,perut dah lapo..
aku ada bende lain nk buat selain dudk dlm ni.
Aku bangun dan tanya..
dgn muka selamba ,dia bangun dan serahkan srt aku pd pegawai yg selayaknya.
BARU NAK SEMAK !!!!
menyumpah aku dalam hati walaupun bibir mengukir senyum yg manis + plastik!

ingatkan dah selesai.. rupanya dia pulangkan surat aku dan minta aku berurusan dengan pihak lain dulu
kemudian baru datang semula pada dia ..
aku melangkah dengan rasa yang terpendam .. rasa mcm nk maki hamun kt situ jugak !
nasib baik masih ada iman didada. cewahhh !
aku cukup kecewa hari ini dengan layanan BANK SIMPANAN NASIONAL ...


2 comments:

Cik Lyeen said...

nmpk sgt muka sebal tu..hahhahrilex..lyeen bg cupcakes kat sini ok..:D..:)

syahmi jofree said...

nice blog :D follow hehe

Copyright©2011-2012.All Right Reserve By ✿CherytaJejaryBisu✿