Sunday, June 17, 2012

Kenapa Susah Lupa

Aku sememangnya bukanlah seorang gadis yang tersangat romantik sampai boleh buat sijejaka cair dan kemudian melutut menghulurkan bunga. Aku juga bukanlah seorang gadis yang sangat lembut tutur katanya tapi bila aku menonton drama korea aku akan menitiskan airmata.

Aku bukan cantik
Aku langsung tak ada penarik
Yang aku ada hanyalah senyuman dan dua bodyguard dikiri kanan bibir (lesung pipit)
Alhamdulillah.. Tapi bukan semua orang nak pandang..
Tak kesah lah..

Aku selalu rasa aku tak layak untuk mana-mana lelaki yang tampan mahupun sederhana ataupun yang biasa-biasa saja. Siapalah aku ni kan ? Cuma seorang perempuan biasa yang mana bila dia lalu pun tak akan ada siapa nak pandang. Lalu dengan bau perfume sebaldi pun tetap sama. Sebab tu beli perfume yang murah-murah saja.

*gelak*

Tapi ada satu hari kehidupan aku seperti cerita sang bidadari. Cantiknya tak terperi. Bila ada seorang lelaki datang dan mengenalkan diri, barulah rasa dihargai. Bukan lah terlalu 'sooo sweet' tapi cukup untuk aku mengerti bahawa ada lagi lelaki sejati untuk aku yang biasa-biasa ini.

Dia bukanlah kacak macam Brad Pitt
Bukan juga romantik macam Awal Ashaari
Malah bukanlah sehebat Cristiano Ronaldo
Tapi dia punya personaliti tersendiri yang buatkan aku menyukai dan mencintai ,mungkin ?

*menaip sambil dengar lagu 'SEDETIK LEBIH' nyanyian Awal Ashaari* Sumpah romantik habis !

Bila aku dah mula mengenali dia, hati sangat degil bila tidak mahu mengikut aku pulang semula. Hati sentiasa ingin dengan dia. Dia pula dah bawa lari hati aku kemudian tidak mahu pulangkannya. Alahai... Susahlah macam ni. Dalam masa yang sama banyak orang bertanya " dalam hati ada siapa" . Aku jawab "ada lah.."
Hari demi hari aku mula sedar,bahawa lelaki ini memang susah untuk aku lupakan. Kalau diikutkan senang saja sebab jarak antara kami jauh. Cuma mungkin hati yang dekat buat aku susah untuk lakukan.

Kali ini baru aku tahu dia lelaki yang SWEET,
Dia agak ROMANTIK,
Dia yang COOL,
Dia juga lelaki yang BAIK .
Kecomelan dia yang buat aku semakin susah nak lupakan, Keromantikan dia yang buat hati aku cair bila ingat dia ...Kebaikan dia yang benar-benar buat aku luruh seperti bunga sakura.. Ohmaigod !

Kalau boleh nak tanya dia beberapa soalan lah macam :

" awak awak.. kenapa awak ni sweet sangat erk ? "
" awak awak kenapa awak ni baik erk ? "
" awak awak kenapa awak ni cool je errk ? "
Kalau macm ni sampai bila-bila pun tak habis bertanya..

Kalau dia baca aku harap dia akan jawab soalan ni . Boleh gitu ?

Awak...tengok saya betul-betul. Saya memang tak layak pun dengan lelaki macam awak,untuk berkawan pun nasib-nasib je. Lagikan yang lebih ? Tapi tak apalah selagi diizinkan saya akan kawan sampai bila-bila. Sampai bila-bila juga takkan boleh lupakan awak .. Jangan lupakan saya tau ! Nanti saya nangis .. ehh ?

Macam mana nak lupa kalau macam ni ? aish ...

No comments:

Copyright©2011-2012.All Right Reserve By ✿CherytaJejaryBisu✿