Thursday, April 05, 2012

Caci Maki

Segala kata cacian
Yang telah engkau berikan
Membuatku rasa kosong kosong

Kini aku bangkit
Membuktikan yang ku tak sakit
Dengan segala perit yang kau berikan
Kini aku pantas berjalan
Bergerak ke hadapan
Dan akan ku buktikan
Siapa diriku yang sebenar !!

Bila orang mula menghina dan mencaci aku,aku diam.. Diam aku bukan sebab aku takut atau memang apa yang dicaci maki itu benar.
TIDAK !!

Tapi aku selalu ingat kata-kata "BERANI KERANA BENAR,TAKUT KERANA SALAH". Buat apa aku nak maki hamun mereka sebabnya bila aku lakukan itu,tidak akan ada bezanya aku dengan mereka. Kata-kata cacian sememangnya sakit dan pahit untuk ditelan. Tetapi yang pahit itulah ubat yang akan menyembuhkan satu hari nanti. Jangan pernah takut untuk menelan KEPAHITAN.

Hari ini.. Kau yang bernama pencaci itu mula berbaik dengan aku. Perlu ke? Nasib kau agak baik bila yang kau caci itu aku kerana aku bukanlah seorang yang akan membenci sampai mati. Tapi kau harus ingat,apa yang kau tinggalkan pada hati aku belum lagi hilang. Dan aku bukan lagi orang yang dulu. Aku berbeza..

Esok..tolong pergi dari hidup aku. Semak.. Aku tak suka nak tengok muka orang yang dah sembur aku dengan air longkang sampai semua orang boleh bau busuk itu dan tinggalkan aku. Kau jahat !

Aku taknak dengar lagi kau cakap
"Saya rindu awak.."
"Saya rindu kenangan kita"
"Rindu nak dengar lagu dengan awk"
dan macam-macam lagi.. Aku nak muntah !

Kalau kau pernah anggap aku kawan,kau takkan pernah mencaci aku sampai semua kau babitkan.
Pergilah cari manusia yang sempurna kalau ada.. Mungkin kau tak perlu nak caci maki dia.. Sebelum menghina orang..ingatlah kau bukan terus mati tapi kau akan hidup lagi dan berhadapan dengan orang lagi.Bila-bila masa orang lain juga akan hina kau. 

2 comments:

_mauhaha_corner said...

betul..semua manusia sama je..xperlu nak maki,caci..:))
menyayangi seseorang memang senang,,tapi bila nak melupakan..alahai..susah..
papepown..
awak memang kuat!!:))

Faiezah Najieza said...

tq mauhaha_corner..
ape yg kamu ckp 2 pon semua betul. Tp sy bkn la sekuat mcm apa yg sy tulis..

Copyright©2011-2012.All Right Reserve By ✿CherytaJejaryBisu✿