Wednesday, January 18, 2012

Kini,aku punya dia...

Takdir kita bukan di atas tangan mereka.. tapi diatas tangan Dia yang maha kuasa.
Mereka siapa nak bertanya tentang kita sedangkan mereka tidak punya apa rasa cinta yang nyata.
Kau dan aku bertemu memang dirancang dari awal untuk kita
sama-sama rasa maknanya bercinta..
maknanya kehidupan..
dan maknanya sebuah rasa yang tak boleh dilihat oleh mata..

Banyak orang persoalkan kenapa engkau jadi pilihan ?
Macam tu juga dengan kau.. kenapa aku jadi pilihan ?
Sedangkan kau dan aku boleh cari yang lagi cantik dan hebat untuk pendamping.
Kenapa lah mesti soalan tu yang selalu
kamu..
kamu..
dan kamu ajukan ?
Tak letih ke dengan soalan-soalan yang tentu-tentunya aku tak akan jawab !

Aku cantik...
Dia hensem...
Itu mata kami.. ada siapa-siapa yang nak tanya lagi?
Kalau ada..aku tak perlu jawab sebab aku dah pun bagi jawapan yang sepatutnya..
Mata kamu dan aku sangat berbeza.Mungkin sebab aku dah punya dia,tapi kamu tidak..
Maka,kamu akan selalu nampak keburukan dia tapi kamu langsung tak mahu pandang kebaikan dia yang selalu merajai.

Banyak orang cuba pisahkan aku dan dia dengan cara mereka sendiri.. Tapi cinta punya kuasa yang tersendiri,walau goyah macam mana pun aku masih dengan dia yang aku sayangi.Tak mungkin akan berpisah selagi pencipta perasaan kami masih mengizinkan kami untuk bersatu hati.
Kau..
Kau..
Dan kau....
Cuma seorang hamba yang digelar MANUSIA BIASA sama seperti aku. Seinci pun tiada beza dimata Dia sang pencipta. Kalau aku mahu dipisahkan,tak perlu tunggu kau usahakan.. Dia sendiri akan takdirkan..

Kini,aku punya dia...
Dia punya aku...
Kami bakal bersatu nanti untuk sama-sama menuju syurga hakiki..
Teguh kami pada janji yang tersimpul rapi agar hati tidak terus dinafi..
Biar apa orang kata,
Biar apa orang cerca,
Asal aku tahu... kau dicipta memang untuk aku.. INSYAALLAH

Nota Kaki : Entry ini aku tujukan khas buat cousin tersayang yang bakal menjadi isteri kepada insan yang dia sayang pada 03.02.2012 nanti.. Banyak sangat dugaan mereka tempuh sebelum ini dan Alhamdulillah kalau Allah izinkan mereka akan bersatu...

No comments:

Copyright©2011-2012.All Right Reserve By ✿CherytaJejaryBisu✿