Saturday, December 10, 2011

Tunggu ...


Awak.. saya nak tulis sesuatu dekat sini.
Walaupun awak tak suka,saya nak jugak tulis.
Degilkan saya?
Semuanya untuk awak...

Saya tak tahu kenapa tangan saya ni nak menulis kat sini.
Oh! mungkin sebab mulut saya tak mampu bersuara pada awak.
Kalau boleh saya suarakan semua yang ada dalam hati ni
saya takkan susah-payah menulis.
Tapi untuk awak semuanya akan saya lakukan.

Saya selalu megharap yang awak akan bagi saya peluang.
Saya nak baiki semua kesilapan saya pada awak.
Saya tak sempurna awak..
Saya lakukan kesilapan,
Saya lakukan macam-macam salah.
Saya tahu semua itu buat awak benci pada saya..

Kalau boleh saya undurkan waktu,
ingin sekali saya undur  saat kita dulu.
Walaupun hanya singkat waktu.. tapi penuh dengan makna.
Kalau saya boleh lihat masa depan,akan saya suluh masa depan tentang kita.

Saya pernah kata,saya akan tunggu semuanya tentang awak.
Awak ingat lagi tak ?
Waktu itu awak tanya saya,apa yang saya tunggu.
Tapi masa itu awak cuma nak tahu yang pertama saja ..
Saya kata..yang pertama ialah saya nak tunggu awak jadi sebahagian dari jiwa saya..
Awak tak balas apa-apa pun.
Tapi saya faham,sebab jiwa awak dah sedia ada pada orang yang terdahulu sebelum saya.
Sebab itulah saya kata akan tunggu awak sampai bila-bila ... Insyaallah..

Saya selalu berdoa sebelum saya tidur,masa saya solat..
Dan dalam doa itu,pasti akan ada nama awak.
Saya akan minta sebanyak-banyaknya dengan Allah..
Sebab hanya Allah yang tahu isi hati saya.
Sejauh mana perasaan saya pada awak.

Awak,, kalau awak memang dah tak boleh nak maafkan saya,
satu saja yang saya harap..
Andai esok atau nanti Allah memanggil saya untuk pulang,
awak jangan lupakan saya.
Jangan lupakan semua kenangan kita yang sekejap itu.
Jangan pernah lupa nama saya ya..
Sebab saya tak pernah lupa tentang awak terutama nama awak.
Sebab saya suka sangat nama itu..

Saya redha apapun yang datang menduga pada saya saat ini.
Biarlah menyakitkan,asal saya masih boleh menunggu awak.
Orang yang saya sayang sampai bila-bila.
Mungkin awak akan kata saya gila,
mungkin juga awak akan kata saya tak faham bahasa..
Tapi saya tak kisah awak..

Awak..sebelum saya tutup mata pen saya ini,
saya nak awak tahu
kalau bintang dilangit mampu membuat malam menjadi indah dibumi,
begitu juga awak pada saya...
Awak terlalu indah untuk saya lupakan ...
Maafkan saya kalau awak marah dengan semua ini ...

2 comments:

Razil Tahir said...

semoga si dia baca tinta awak nie...

Faiezah Najieza said...

mudah-mudahan .. :D

Copyright©2011-2012.All Right Reserve By ✿CherytaJejaryBisu✿