Wednesday, December 14, 2011

Kembalikan Dia Tuhan


Kehadapan Tuhan..
Aku tahu terlalu banyak aku meminta padaMu,
Aku tahu aku selalu melupakanMu,
Aku hanya mengingatiMu
saat aku sakit,
saat aku sedih,
saat aku lemah..

Tapi aku tahu Engkau tidak kejam.
Walaupun aku selalu melupakanmu
Engkau masih mahu mendengar segala apa yang ada dalam hati ini.
Engkau masih mahu memandang aku yang hina ini..

Tuhan..
Aku mohon padaMu
sampaikanlah semua yang ada dalam hati ini pada dia...
Aku tak mampu untuk melakukannya..
Aku terlalu lemah untuk melakukan.

Tuhan..
Engkau yang mencipta apa yang ada dilangit  dan bumi,
Engakau yang cipta segala perasaan yang ada..
Engkau juga yang mengetahui sejauh mana perasaan ini..

Dia semakin jauh dari aku Tuhan....
Aku tak tahu kenapa ini yang Engkau cipta bagi kami..
Aku juga tidak tahu apa yang bakal berlaku nanti antara kami..
Aku selalu bertanya pada diri sendiri
kenapa Engkau cipta pertemuan antara aku dan dia ?
Pertemuan yang sangat indah..

Bila kejauhan semakin menjauh
aku jadi bingung dengan sebuah perasaan yang dipanggil cinta..
Apakah ini hanya untuk dia atau ini hanya ujian perasaan dariMu..
Berikanlah aku jawapan ...

Tuhan..
Kalau boleh aku minta lagi..
Aku mahukan dia kembali lagi pada aku..
Kembali untuk selamanya sehinga Engkau memanggil aku untuk pulang.
Aku terlalu cinta dia
Aku terlalu merindui dia
Aku terlalu inginkan dia

Aku tidak mampu melihat tentang masa depan aku yang Engkau cipta..
Tapi aku selalu berharap agar Engkau ciptakan sesuatu yang indah untukku.
Kembalikan dia kepada aku Tuhan...
Kembalikan semua kenangan aku dengan dia
walaupun kenangan itu hanya beberapa waktu sahaja.

Andai dia yang Engkau ciptakan untuk aku
banyakkan lah cinta dalam hati dia saat ini
agar dia sedar aku adalah yang tercipta untuk dia.
Terlalu banyak aku meminta..
Tapi aku sangat harap Engkau akan sampaikan pada dia
semua ini..
Aku igin sangat dia tahu bahawa dia lah yang aku sayang sekarang..
Biar aku lemah dihadapanMu
Lututku Kopak diatas sejadahMu
Asal Engkau mendengar semua keluhan hati aku .

Kembalikan semuanya Tuhan pada aku..
Aku janji akan menjaganya sepertimana nyawaku
sepertimana kuku aku jika tercabut dari isi akan sakit rasanya..
Aku perlukan dia
Aku perlu dia kembali pada aku...

1 comment:

eva said...

suka sgt lagi nii!! hehe

Copyright©2011-2012.All Right Reserve By ✿CherytaJejaryBisu✿