Wednesday, October 26, 2011

Story Of 26.Oct

Salam semua ... Hari ni 26.October.2011 kan ? Teringat kan sesuatu pada tarikh ni ... 6years ago,sebelum sampai tarikh ni, saya akan sibuk pergi ke shopping mall untuk mencuci mata .. Jangan salah anggap ea. Cuci mata tok survey barang okey !! Erm,, sambung balik story. Biasanya seminggu sebelum tarikh ni saya akan pergi la.. And akan ingat setiap hari apa yang saya nak beli ... U all mesti nak tau kan apa yang saya maksudkan dengan tarikh ni ... okey la .. cube baca tol2 short story kat bawah ni ..

Pada 26.October.1984,lahirlah seorang bayi lelaki yang sangat comel .. Masa tak tahu la pukul berapa sebab tak sempat nak tanye.. hehe... Bayi lelaki yang comel tu adalah bayi pertama milik pasangan Zainon & Mohd Salleh. Pastinya mereka sangat gembira dengan kelahiran teristimewa ini selepas 3tahun berkahwin.. Bayi yang comel itu diberi nama MOHD SYAFIQ.. Comel kan nama dia ?? Mereka membesarkan bayi itu dengan semmpurna sehigga lah mreka mendapat cahayamata ke2 dan terakhir ke 6.. Adik yang ke 4 meninggal dunia .. Keluarga mereka sangatlah bahagia ..




(21 tahun kemudian)
Bayi lelaki itu telah pun membesar dengan baik dan sihatnye.. Cuma badan die kurus cm org x sihat je ... hahaha... Takdir telah menentukan segalanya ... Pada suatu hari die telah dipertemuakan dengan seorang gadis yang agak cute(perasan jap) .. Dengan ketawa bersama,pas 2 bertukar no.fon,balik kerja sama2,and lastly mereka pun declair la untuk couple..




(5 tahun selepas couple)
Allah itu lebih mengetahui apa yang terbaik untuk kita .. Jadi, pasangan bahagia dan agak dikenali antara kawan2 mereka ni pun berpisah.. Yang lelaki sangat rela kerana itu adalah keputusannya. Tapi yang si gadis sangat tersiksa dengan keputusan itu. Dia mencuba membaiki keadaan,tetapi lelaki itu telah pun ada yang lain..
Kisah hidup mereka bersama berakhir disitu dengan si lelaki bahagia disaming insan baru,manakala si gadis derita bersama airmata.. Lama-kelamaan si gadis dapat menerima kenyataan bahawa si lelaki bukan lah miliknya dan tak mungkin akan jadi miliknya kerana si lelaki telah pun berkahwin.. Si gadis meneruskan hidup dengan kenangan yang tersisa..
Dia sentiasa ingat dalam masa 5tahun mereka bersama , setiap tahun pasti dia akan berikan kejutan pada si lelaki pada 26.October... Tarikh itu la yang dia selalu nantikan sebab pada masa tu lah dia akan tunjukkan pada si lelaki yang dia sangat sayang pada si lelaki..

(1 tahun 6bulan selepas berpisah)
Kini.. si gadis tetap setia dengan kenangan yang tak pernah luput.. Kemana pun dia pergi pasti kenangan itu ada.. Si gadis tak lupa pada tarikh keramat tu dimana dia akan sentiasa ingat.. Biar perkara itu semua sudah lama berlalu,namun masih segar dalam ingatan....


Erm ,, camne ngn short story yang tak short sangat 2 ... Itu lah maksud saya.. Tarikh arini adalah tarikh hari lahir insan yang pernah saya sayang dan mungkin akan saya sayang sampai bila-bila . Saya masih lagi jadi frenlist dia,tapi saya tak boleh nak tulis kat wall dia.. Saya tak nak nanti wife dia akan fikir bukan-bukan.
So arini saya nak ucap je kat my blog khas untuk dia..

MOHD SYAFIQ,SELAMAT HARI LAHIR YANG KE 27TAHUN.. SEMOGA KAMU DILINDUNGI OLEHNYA , DIMURAHKAN REZEKI DAN DIBERI KEBAHAGIAAN SEPERTIMANA YANG PERNAH KAMU BERI PADA SAYA...

No comments:

Copyright©2011-2012.All Right Reserve By ✿CherytaJejaryBisu✿