Thursday, October 20, 2011

Kelahiran Yang Terindah (20.10.2010)

Pada pagi 20.10.2010 jam 7.00,pintu bilik aku tiba -tiba diketuk dengan kuatnya sampai tebantut mimpi yang indah.. hehe.. Bila aku bukak je tengok akak aku yang sarat mengandung.. Dia suruh aku bangun pas 2 p mandi sebab perut die sakit sangat.. Kalau ikutkan date die,22hb br bersalin.So,dgn pantasnye aku pun mandi n siap2 mane yg bole je .. make up wajib !! kelam-kabut cmne pon.. haha..

Siap je aku pun trs ikt akak aku n husband die p hspital. 1st time ni bawak org nk bersalin n 1st time nk p nek kt labour room.nasib baik la siang..kalau malam,aku tak tau la nak cakap pe. Tapi memng benda 2 la yg aku dok pk selama 9bulan sebelum akak aku besalin.. Alhamdulillah die sakit da pagi.. :)

Sampai je hospital aku terus bawak die p labour room untuk check. Aku ngn husband die tunggu kat luar je. Dia  terus masuk labour room. Kalau tak silap mase 2 dalam kol 8.00pg. Dekat 2jam setengah la aku n husband die menunggu.. pukul 10.30 baru la die keluar dengan pakai kain batik mintak baju n pampers baby. Aku nampak je die keluar , aku yang jadi gabra. Siyes!! cm aku je yg nak beranak.Muka die yg pucat,bibir kering..die 2 penakut sqet orgnye.. Nenek kami de bekalkan air selusuh tok die .. kalo ikt org dulu2 air 2 untuk kelancaran bersalin.. Aku pun bagi la die minum pas2 sapu sikit2 kat perut die.. Pas2 terus je die msuk..

Pas je die masuk semula labour room, aku pon call la semua makcik2 aku n adik beradik aku yg lain. Husband die muke memang cuak gile. diam je kan..x cakap pape pon. Kitaorang tunggu sampai pukul 12.00tghari.. Rasanya cam da lama menunggu kiteorang pon masuk la kt kaunter 2 tanye. Bila nurse 2 check,die kate lom besalin lagi.. Ya Allah.. aku makin risau da ni.. Aku tak berenti2 berdoa tok die .. Tengok orang lain da keluar bawak baby cm seronok je . Tapi akak aku tak keluar2 lagi...

Dalam kol 1.30 along aku dari kluang pon sampai.. And adik ipar akak aku pon sampai la dalam 2,3 orang.. So kt depan labour room 2 meriah la sqet. Aku memang lom makan ape2 lagi dari pagi.. Takde selera nak makan. Along sampai dari kluang bawak kan nasi ngn lauk. Tapi susah nak makan kat situ. So,aku biarkan je dulu.. Jam da kol 2.00 petang.. Along masuk sekali lagi kat kaunter n tanye. Tapi nurse 2 kate lom besalin lagi .. Ya Allah,, aty ni makin risau bercampur x sabar nak tgk muke ank sedara baru n nak tau baby boy ke baby girl..

Bila dapat tau yang akak aku lom bersalin lagi, kami pon trs la tunggu kat luar labour room 2.. Memang seronok tengok orang yang keluar bawak baby masing2.. Semuanya comel2.Masa 2 ramai melayu yang bersalin. And macam2 masalah gak yang aku dpt dgr dr nurse kat situ.. Tapi aku memang harap akak aku dapat bersalin dengan selamat.. Tapi aty aku memang tak tenang selagi akak aku tak keluar dari labour room 2.. Bila tengok nurse keluar bawak kad je,kami cepat2 tengok.. Tapi bukan akak aku punya..Risau lagi aty ni ..

Lastly pukul 3.05 kami memang da x leh tahan nk tunggu,husband die pegi dalam tanye .. Bila die keluar je , die cakap akak aku da selamat bersalin !!! Ya Allah,, aku siap macam tak percaya ape yang die cakap. siap tanye sampai 2x !! yes!! aku tambah lagi sorang ank sedara !! And yang paling best akak aku dapat BABY GIRL ...


Akak aku lahrkan anak die kol 2.05 petang.. Baby die berat 3.02kg.. Tarikh yang sangat cantik,20.10.2010..
Akak aku keluar dari labour room dalam kol 5.30petang n terus ditolak masuk wad.. Baby die comel.. Suke sangat tengok !! Aku pun mula ligat dok pikir nak bagi nama apa kat anak die sebab die tak pikir pon nak bg nama ape.. Dengan menggunakan skill aku yabg teror bab2 nama ni, aku pun suggest kat die nama 'QASEH NUR INSYIRA'. Pas aku suggest kat die n husband die,maka mereka pun setuju .. wahhh !! seronok la aku sebab dapat abdikan nama yang aku suka 2 kat nama anak sedara aku .. Seronok semacam la kami semua sebab anak sedara aku yang paling kecik mase 2 da 5tahun. So, kami da 5tahun x dapat baby..

Petang tu aku balik n sampai uma dalam kol 8.00malam.. Badan memang letih gile.. Sehari dok kat hospital. Memang penat giler .. Tapi sesungguhnye kelahiran Qaseh adalah yang terindah bagi pasangan SURAIDAH & MOHD.ESA ..


Aku harap baby yang menyambut hari lahir setahun arini (QASEH) akn jadi seorang anak yang solehah dan akan menjadi seorang anak yang tahu membalas jasa kedua ibubapa die satu hari nanti .. Aku memang sayang semua anak sedara aku .. 5 orang anak sedara .. 4 orang perempaun n cume sorang je lelaki .. huhu
Hebat lah yang hero sorang 2 ..

Okey lah .. 2 je yang dapat aku ceritakan tentang kelahiran yang terindah  seorang bayi perempuan bernama QASEH.. next time aku akan masukkan pic die yang belambak2 ni .. hehe
bye all .. love u .. :)
Ni kt bawah aku bagi sikit la pic die .. aku memang suke amik pic die .. n baby sebab baby ni pose die semua natural walaupun ssh nk amek .. hehe

No comments:

Copyright©2011-2012.All Right Reserve By ✿CherytaJejaryBisu✿