Thursday, September 05, 2013

Tunjuk Pada Aku

Aku tunggu Dia tunjuk pada aku
sesuatu yang aku anggap istimewa selama hidup
tapi Diam terus diam
lalu uji aku

uji demi uji

sampai aku jatuh tak mahu bangun lagi...

ada satu waktu,
aku jumpa seseorang yang buat aku tersenyum tanpa sebab
menangis bila terhiris oleh ayat kata-katanya

entah kenapa...
aku diam..

cuba biar lelaki itu pergi kerana bisik sang diri
"tak apa,kau bukan cintakan dia"
lalu...
aku biar lelaki itu pergi mungkin dengan remuknya hati

Dia mahu tunjuk pada aku bahawa ini yang aku cari
Dia desak hati untuk rindu

padan muke aku!

kali ini aku rasa kekurangan tanpa lelaki itu
aku cari selagi aku mampu
hati bisik
"kau sayang dia"

"ya! Aku sayang dia!"

Hari ini aku tahu lelaki itu mungkin akan jadi milik aku
bila Dia izinkan..

Aku bahagia..
Aku gembira..
hanya kerana Dia yang takdirkan aku bersama lelaki itu.

Alhamdulillah...

Tuhan, biarkan semua ini sampai nanti aku mati

No comments:

Copyright©2011-2012.All Right Reserve By ✿CherytaJejaryBisu✿