Sunday, March 03, 2013

Doa Buat Kamu

Tuhan...
Dipagi yang sunyi saat semua melelapkan mata
Aku masih lagi celik
Memikirkan sesuatu dan seseorang

Walau aku dan dia senyap tanpa kata
Tapi hati aku tak pernah senyap dari mengingati dia
Tak pernah lupa menyebut dia dalam setiap sujud dan doaku

Hari ini diawal pagi
Aku ternampak sesuatu

Dia berada di medan pertempuran

Seakan terhenti degupan jantung ini
Menggigil seluruh anggota badan

Aku mohon padaMu
Engkau lindungilah dia setiap saat
Disetiap langkah kakinya

Aku tak mahu kehilangan dia saat ini
Aku belum bersedia
Aku tak mampu lagi untuk hadap

Tolong tuhan...
Jagakan dia untuk aku dan untuk negara
Walau dia bukan tercipta untuk aku nanti
Aku tetap mohon untuk waktu ini

Hati aku milik dia
Rindu aku milik dia
Sayang aku milik dia
Jangan pernah biarkan semua ini terbiar berteman airmata

Tuhan...
Aku terlalu sayangkan dia
Tolong lindungi dia

No comments:

Copyright©2011-2012.All Right Reserve By ✿CherytaJejaryBisu✿