Monday, December 31, 2012

Selamat Tinggal 2012

Hari pertama bangkit dengan harapan
Moga mampu tempuh sampai ke penghujung
Dua kaki untuk tampung semua anggota
Satu kepala untuk menampung berbagai perkara

"Aku mampu...."

Kosong jika hidup tanpa dugaan dan cabaran
Cuba hadap...
Walau airmata menjadi pencerita tanpa dipaksa
Walau kaki menjadi penguat untuk melangkah

Hari berganti hari
Minggu....
Bulan...
Terus berganti
Dimana kemanisan aku tak pernah pasti
Tetapi syukur sentiasa dihati
Allah selalu menemani

Airmata..
Senyuman....
Adalah pelengkap perjalanan sepanjang masa
Jangan ditidakkan segalanya
Itu lumrah yang tak boleh ditolak

2012
Benar-benar mengajar aku menjadi sabar
Menjadi dewasa
Menjadi penerima kenyataan
Menjadi manusia yang selalu redha akan ketentuan

Mereka datang dan pergi tanpa ada henti
Kemanisan menjengah
Kesedihan bertapak
Semua itu mengajar erti betapa hidup bukan hanya satu rasa

Terima kasih 2012....
Aku benar-benar teruji dengan kehadiran kau
Walau aku masih sendirian melalui jalan yang kau sediakan
Namun aku bersyukur...

Selamat datang 2013
Semoga akan ada lebih kebahagiaan nanti
Dan aku harap akan hilang hujan airmata
Dan diganti dengan hujan bunga....
In sha Allah

No comments:

Copyright©2011-2012.All Right Reserve By ✿CherytaJejaryBisu✿