Sunday, December 16, 2012

Kadang-Kala Kita Tak Mampu Memilih


Kadang-kadang aku rasa macam
Nak hentak kepala kat batu
Nak menjerit sekuat hati
Nak selam dalam-dalam

Bila semua aku tak boleh hadap,aku cuma mampu menangis..
Terapi katanya...

Mana ada terapi dengan airmata?
Semua tipu!!

Bila mula rasa turun...

Manusia sekeliling rasa tak berguna
Angin yang dingin serasa panas membara
Matahari ....
Rasa seakan ingin bagi aku mati...

Diam..
Penawar pada semua cacian

Aku tak nafikan...
Tapi sampai bila?

Bagi semua orang puas bergelak
Bagi semua orang sakan berpesta atas airmata
Baru nak bersuara?

Itu kata disini...

Bila jadi pada aku
Aku sendiri tak tahu nak buat apa
Diam atau aku lawan

Tapi...
Sekarang ini aku memilih untuk diam dan biarkan mereka bersuara
Kerana itu boleh buat mereka bahagia...

2 comments:

lyanamahat said...

sebanyak mana pilihan kita....adakalanya kita tak mampu memilih...huhuh

see me at = http://lyanamahat.blogspot.com/2012/12/the-more-u-stalk-more-u-hurt.html

ain akasyah said...

setuju sangat .. baik berdiam dari kite berkata kata .. tapi kadangkala airmata dapat menjadi terapi sesebuah kesedihan dear .. bersabarlah mohon doa pada yang esa .. semua masalah datang dgn izin nya

Copyright©2011-2012.All Right Reserve By ✿CherytaJejaryBisu✿