Wednesday, December 12, 2012

Akhirnya

Entah berapa lama aku pendam
entah berapa lama aku simpan...
aku rasa aku dah cukup kuat..

Hari berganti hari
Minggu juga semakin jauh...

Aku masih mampu tersenyum walau hati hanya Allah yang tahu.

Aku pesan pada hati supaya jadi sekuat mana yang boleh
Agar nanti dia mampu menampung dugaan yang lebih hebat lagi...

Tapi tadi...

Entah kenapa aku seakan goyah dengan dugaan.
Semua yang aku pendam,
Rasanya mahu saja aku muntahkan!
Menggigil semua anggota bila aku cuba melawan.

Aku cari satu sudut ruang dimana tiada siapa disitu
Duduk terdiam....
Mata tertutup...
Fikiran entah kemana...
Dan akhirnya hati tertewas dengan airmata!!

Sumpah!!! Aku dah tak tertanggung dengan semua ini..

Bila perasaan tidak mampu kita suarakan
Airmata lah jadi penceritanya...

Menitislah semahunya wahai air jernih
Sesungguhnya kau adalah pencerita terhebat lagi jujur...

Notakaki» sesungguhnya mintalah pada Allah untuk memberi kita keluatan kerana Dia maha mengetahui tentang segala hal..

No comments:

Copyright©2011-2012.All Right Reserve By ✿CherytaJejaryBisu✿