Saturday, September 22, 2012

Penipu

Aku bagi semua rasa yang ada untuk kau yang aku sangka suci
hati kau aku nampak putih
tawa kau aku nampak ikhlas
kata-kata kau aku nampak jujur

Tapi hari ini....
Kau membuktikan pada aku yang kau bukan seperti yang aku bayangkan.

Kenapa mesti ada semua ini dalam perjalanan hidup aku?
Kenapa mesti engkau yang ditakdirkan untuk berjumpa dengan aku ?
Kau tahu aku menyesal ?
Hari ini baru aku tahu sedar akan itu

Sumpah saat ini hanya benci yang ada dalam hati aku
Bukan lagi rindu yang aku heret berminggu-minggu lamanya
Bukan lagi ingatan indah yang aku simpan
Tapi...benci yang menggunung tinggi dan lebih tinggi dari semua gunung yang ada dalam dunia ini !

Kau nampak kebencian aku?
Kalau kau nampak itu sangat bagus !
Kalau kau tak nampak sememangnya kau buta,

Dengar sini si PENIPU,
Jangan pernah lagi kau beri aku waktu walau sesaat untuk mendengar keluh kesah kau
Jangan bagi lagi aku gula untuk dihisap
Jangan bagi lagi aku coklat untuk aku makan sampai comot mulut
Sebab aku sudah tahu semua! 
Malah aku lebih rela memakan racun dari memakan manisan yang kau beri ! 

Pergi lah kau dengan semua penipuan itu.... 
Aku rela bersendiri sampai aku mati..

No comments:

Copyright©2011-2012.All Right Reserve By ✿CherytaJejaryBisu✿