Wednesday, August 15, 2012

Awak, Ini Luahan Hati Dia

Awak...
Dulu sebelum awak datang dalam hidup dia, dia selalu duduk diam dan dengan tak semena-mena airmata jatuh.Dia selalu ingat kisah silam yang mana hampir membunuh hati dia dengan kejam ! Dia membenci makhluk bernama 'lelaki' yang berhuruf ' S'
Pada dia,hidup macam dah tak bermakna lagi bila semua cinta yang ada diserah pada lelaki itu hanya dipersiakan. Lima tahun dia menyayangi lelaki itu tanpa berbelah bagi, tanpa ada dusta dan tanpa ada orang lain dalam hatinya.. Tapi akhirnya dia ditipu,dicurangi,dihina,difitnah ! Itu amat sakit sekali hingga buat dia jatuh tersungkur dan berdarah.

Selepas setahun dia duduk dalam kolong kesedihan,dia nekad untuk keluar dengan harapan yang baru walau dia tahu hatinya masih belum mampu dia buka untuk orang lain. Pintu hatinya dikunci dengan berjuta mangga besar sampaikan tiada seorang pun yang mampu membuka . Pada dia, memang Allah temukan dia dengan orang yang salah satu saat dulu, tapi dia tak mahu lagi bertemu dengan orang yang salah untuk kali kedua dan seterusnya ...

Awak..
Sampai satu saat takdir awak dan dia sampai,dia sangat gembira. Dan kehadiran awak dalam hidup dia betul-betul tepat pada hati.
Dia jadi seperti berada diawang-awangan
Dia jadi seperti seorang yang baru,yang lupa tentang kepahitan hidupnya
Dia jadi seorang yang mampu tersenyum dua-puluh-empat jam sehari tanpa sebab
Dia jadi seorang pencerita yang hebat dan ceritanya semua tentang awak

Awak...
Tanpa dia sedar,hati dia dah terbuka dengan luas hanya untuk awak. Walau dia tahu itu semua tidak patut dia lakukan,tapi dia hanya manusia biasa yang tak mampu melawan perasaan. Dia jadi seorang yang menanti penuh sabar sedangkan dia tahu awak tak akan dia miliki . Hati dia memilih awak tanpa paksaan dari siapa dan tanpa paksaan dari diri dia sendiri. Dia jadi semakin yakin dengan perasaannya bila awak kerap bagi dia harapan.
Bagi dia lagu yang menyentuh hatinya

Awak..
Ada satu hari awak buat hidup dan harapan dia gelap gelita serta runtuh. Bila marah menguasai,memang manusia akan lakukan apa sahaja. Awak marah pada dia, awak hemburkan kata-kata berbisa yang melukakan hati dia, tapi dia diam dan telan semua kata-kata awak sebab dia tahu bila dia lakukan perkara yang sama pada awak ianya hanya akan merosakkan lagi hubungan kalian. Lagipun apa yang awak katakan pada dia bukan semua betul.. Dia sabar,dia menangis dibalik lappynya dan dia pujuk sendiri hatinya kerana dia terlalu menyayangi awak.

Awak..
Tahu tak awak lelaki pertama yang berjaya buka hati dia selepas kesedihan dia ?
Tahu tak awak lelaki yang buat dia rasa sangat-sangat dihargai ?
Tahu tak awak lelaki pertama yang sangat sweet pernah dia kenal ?
Tahu tak awak lelaki pertama yang punya kekasih tapi dia tetap suka ?
Awak tahu tak ???
Mungkin awak tak pernah tahu semua ini sebab awak tak endah tentang dia ...

Dia kata..
Awak ibarat pelangi, yang datang dengan cantik sekali walaupun hanya seketika
Awak ibarat bintang dilangit, yang selalu buat dia rasa nak mendongak keatas pada waktu malam
Awak ibarat pen, yang buatkan dia suka menulis kata-kata untuk seseorang yang dia cinta
Awak ibarat penawar, yang boleh mengubati semua luka dia
Dan awak juga ibarat racun, yang mampu untuk mebunuh dia tanpa belas kasihan

Tapi...
Awak adalah yang terindah setakat ini dalam hidup dia.. Dia tahu makna 'bertepuk sebelah tangan' sebab itu dia tak pernah ambil hati bila awak mencaci dia.. Kerana dia tahu dalam apa pun hubungan,suka duka adalah salah satu rencahnya.
Hari ini dia tekad untuk tinggalkan semua cerita tentang awak selepas sepuluh-bulan dia bertahan.
Ketawa dengan awak..
Menangis sendiri..
Bercerita dengan awak..
Merintih sendiri..
Dia akan cuba ubah semuanya menjadi sendiri walaupun payah.

Dia tahu cinta awak hanya satu,hati awak hanya satu.. semua itu milik kekasih awak. Dia tak mahu lagi dipandang serong dan dianggap yang ketiga dalam hubungan dan cerita cinta awak.
Dia sudah cukup bersyukur bila awak punya hati yang terlalu mulia bila awak sudi memaafkan semua kesalahan dia .. Awak memang baik dan dia akan ingat awak sampai bila-bila .. Dia berharap hubungan ini tidak akan berakhir sebegitu sahaja. Untuk hari ini,biarkan ianya berakhir kerana dia terlalu letih dengan semua perasaan yang wujud..Bukan dia mengalah sebelum berjuang,tapi dia hanya mahukan kemenangan yang selayaknya. Pengorbanan lebih berharga dari segala-galanya awak ...

Awak..
Dia tak minta untuk awak balas cinta dia , tapi dia akan jaga perasaan dia pada awak sampai bila-bila. InsyaAllah



No comments:

Copyright©2011-2012.All Right Reserve By ✿CherytaJejaryBisu✿