Sunday, June 24, 2012

Kau, Aku, Kita


KAU...
Hidup penuh dengan keindahan.
Kegemilangan yang tak berpenghujung,

AKU...
Hidup dengan serba kekurangan.
Menikmati kehidupan dengan nafas yang tersekat-sekat.

KITA..
Punya sesuatu yang sama, iaitu bernafas untuk terus hidup.

Kita ditemukan dengan satu tujuan, yang mana hanya ALLAH yag tahu. Kita ibarat patung berlidi yang riwayatnya digerakkan oleh tangan manusia. Kita pula digerakkan segala hati oleh Dia sang pencipta.
Diberi bernafas
Diberi bersuara
Diberi bergerak
hanya untuk mengenali erti sebuah kehidupan dan erti mengenali sesama ciptaanNya.

KAU...
Seorang arjuna yang terlalu agung dalam bercinta

AKU...
Hanya sitempang yang tidak berjalan dan hanya mendongak melihat langit tinggi

KITA...
Masih punya persamaan iaitu manusia yang perlukan KASIH SAYANG.

Pandang aku jika perlu
Tegur aku jika mahu

Biarkan aku lihat kamu
Biarkan aku senyum selalu

Kerana kamu punya hak ,aku juga punya yang sama...

No comments:

Copyright©2011-2012.All Right Reserve By ✿CherytaJejaryBisu✿