Tuesday, May 15, 2012

Rasa Yang Berserabut

Apa yang patut dilakukan bila seseorang yang sespesis dengan kita ambil hak kita ? Apa yang patut dilakukan bila kita mencintai seseorang milik sespesis dengan kita ? kompius tak ? Tak payah la nak kompius sangat kan ?
Lain bunyinya dan lain maksudnya ....

Kadang-kadang aku rasa macam teraniaya bila orang yang aku sayang pergi tinggalkan aku tanpa ada signal merah ke, biru ke, hijau ke.. dia main tinggal je..
Kadang-kadang pula aku rasa macam sangat jahat bila aku mencintai kepunyaan orang. Walaupun bukan kepunyaan dia yang halal,tapi aku tetap rasa berdosa dan jahat sangat.

Selalu aku fikir, apa nak jadi dengan aku ni erk ?
Banyak lagi LELAKI dekat luar sana..

Kenapa mesti bersandar pada cerita pahit semalam untuk berdendam ?
Kenapa mencintai LELAKI yang sudah ada kekasih ?
Buta ke hati aku ni ?
Atau sengaja aku gelapkan sebab cinta itu buta ...

Entahlah...

Aku mula rimas bila si PEREMPUAN yang ambil dia dari aku mula menyebok dan ambil kisah hal-hal aku.. Apa lagi yang dia nak aku pun tak tahu lah.. Dia dah dapat apa yang dia nak . Siap dah ada anak dua lagi. Tak cukup ke bagi aku menangis berbulan-bulan dua-tahun lepas ? Argh !! rasa macam nak cekik je dia kalau ada depan mata aku sekarang..

Menyayangi seorang LELAKI yang meyembuhkan luka hati kita memang indah. Tapi sayang kedatangan aku sangat-sangatlah lambatnya .. Dia sudah punya pilihan hati. Aku pula seolah-olah buta tuli terus-terusan mencintai dia .. Apa pula perasaan kekasih dia bila aku mencintai lelaki pujaan hati dia ?

Pi mai pi mai tang tu juga ...
Aku teraniaya dan menganiaya .. Nauzubillah ..
Aku tak nak menganiaya orang .. cuma apa yang aku rasa sekarang ni natural ..
Tuhan ... tolong aku !!

Nota Kaki : Apa yang aku tulis ni adalah apa yang terlintas difikiran aku saat melayan mukabuku. Berserabut yang amat sangat ..

No comments:

Copyright©2011-2012.All Right Reserve By ✿CherytaJejaryBisu✿