Sunday, March 04, 2012

Airmata Dan Aku Berdosa

Mata kiri yang bergerak-gerak dari siang tadi akhirnya bagi aku jawapan malam ni. Aku dah boleh agak akan menangis,tapi sebab apa aku nak menangis aku tak tahu.

Sesak nafas bila banyak sangat keluarkan airmata.
Sumpah ....
Aku benci menangis !
Sebab buatkan aku susah nak berbafas dan letih..

Apa yang korang semua rasa bila bertengkar dengan adik beradik ?
sakit kan rasa tu?
Aku juga tengah sakit sekarang...
Menangis tak henti bila adik yang aku kenal mula memaki aku.
Ye..salah aku sebab marah dia.
Tapi semua ada sebab !

Dia tak boleh terima..
Dia Memang macam tu. Selalu buat aku marah..Langsung tak nak dengar.

Bila dah marah dia dengan puas.. aku ingat arwah abah..
Mesti dia sedih kalau tengok semua ni.
Maaf Abah..
Aku ingat aku kuat ! Marah dia dengan lantang sebab aku kakak. Bila abang aku balik dan cuba leraikan semua ni,aku masuk bilik dan...
dengan sendirinya airmata gugur !
Aku lemah rupanya !
Aku berdosa !
Ampunka aku !

Setan apa yang ada dikeliling aku sampai aku marah sebegini?
Aku istighfar dalam hati ..
tutup telinga supaya aku tak dengar semuanya..
Lepas beberapa minit..
aku berhenti beristighfar
aku buka telinga...
Alhamdulillah....
Hati aku sejuk..

Tapi airmata masih jatuh sebab ingatan masih pada arwah abah !
Ampunkan aku Ya Allah... Aku berdosa.. Aku hina sebab ikutkan amarah yang nyata perangai setan.
Ampunkan aku !

No comments:

Copyright©2011-2012.All Right Reserve By ✿CherytaJejaryBisu✿