Saturday, December 03, 2011

Bukan Aku.. Bukan Dendam.. Bukan Kamu


Kat luar rumah hujan.. Basah juga masa aku balik dari kerja tadi. Jiwa agak tak tenteram lepas dia tegur aku di chatbox. Menegur bukan untuk menjernih keadaan ,tapi mengeruhkan lagi keadaan. Kesayuan terus menerus menyelinap disetiap ruang dalam hati.. Jantung ini juga tak lupa memainkan peranan yang sangat dasyat. Berdegup kencang dan rasanya seolah-olah mahu saja dia keluar dari balutan kulit dan daging ini..
Kenapa setiap kali aku ternampak button berwarna hijau galak menyala di laman muka buku dia,dan setiap kali itu juga jantung aku seperti direntap-rentap. Berdebar tanpa henti.. Badan menjadi seram sejuk. Segala-galanya berubah menjadi bergelora.

Dia cuba bertanya pada aku tentang apa yang aku cuba sampaikan pada wall muka buku aku.. Itu semua tak ada kena mengena dengan dia !! Macam mana aku nak yakinkan dia yang telah membenci aku ?? Dari apa yang dia luahkan pada aku tadi,terpancar segala kebencian yang dah tercipta dalam diri dia untuk aku. MasyaAllah,, macam mana aku nak buktikan ?

Dia kata yang aku membenci diri dia dan kekasih hatinya. Yang lagi pedih menusuk hati bila dia kata yang aku menyimpan dendam terhadap dia.. Sumpah !! sebesar kuman pun aku tak menyimpan dendam terhadap dia . Cuma perlu aku akui,aku memang agak geram dengan cara kekasih hati dia yang sentiasa mengabaikan dia .. Kesian kan ? Tapi hanya itu yang mampu diri yang lemah ini lakukan. Aku takut disalah erti kan.

Maafkan aku andai apa yang tercalit didinding bisu itu buat kau terasa hati dan menambah lagi benci yang sedia merajai. Bukan niat aku untuk semua ini. Mungkin hanya kebetulan. Apa pun yang berlaku antara kita selepas ini,aku hanya mampu mengangkat tangan dan berdoa supaya kau boleh memaafkan segala salah dan silap serta segala tingkah laku aku terhadap kau ... Jangan pernah ada benci antara kita .. Kerana dengan menanam benci, menabur baja benci hanya akan merosakkan hati. Maafkan aku sekali lagi teman.. Benar bukan niat aku untuk terus melukai kau. Dan bukan juga salah takdir atau keadaan,malah ianya semua sudah tertulis sejak azali inilah jalan cerita antara aku dan kau ..

Aku telah memaafkan semua tentang kau walaupun kau langsung tiada salah pada aku. Biarlah semua rasa ini untuk orang lain, kerana hati kecil lagi degil ini tidak mahu pergi kepada kau selain perasaan merindu.. Hanya sang rindu yang meronta-ronta ingin kepada kau ..

Aku bukan yang sempurna seperti dia dimata kau,tapi aku cuba untuk menjadi yang sempurna sehingga aku tidak sedar aku melakukan kesilapan .. Kesilapan demi satu kesempurnaan ..Maafkan aku ...

-Entry ni ditulis malam tadi .. tapi terpaksa di update pagi ni sebab line tenet kat rumah laju sangat sampai tak terkejo yop !! hahaha

Friday, December 02, 2011

Sunyi ...

Bilik ini sunyi...
aku tak tahu apa yang buatkan dia sunyi
sedangkan kenderaan lalu dengan cergasnya diluar sana..
ditambah dengan bunyi bising yang datang entah dari mana..
Tapi kau masih sunyi ??

Taya aku pada sang sesuatu yang berdarah biru.
Dari tadi dia berada didalam pelukan jemari aku,
entahkan dia sakit,
dia meraung,
dia lemas..
aku langsung tak peduli ...

Objek empat segi bercahaya eletrik ini sentiasa menemani aku..
Dia tahu yang aku langsung tak boleh berpisah dari dia
kerana sekarang ini dialah satu-satunya kawan yang aku ada..
Bila dia lemah selepas aku menggunakannya,
aku akan cepat-cepat berikan dia bantuan..
hahahaha... jahat sungguh aku menggunakan dia
tanpa belas kasihan..

Tapi aku masih lagi sunyi duduk didalam bilik ini..
Apa yang aku inginkan sebenarnya ?
Aku memang mengarut..
mengarut sebab apa yang tercatat didada blog bisu ini
hanya sesuatu yang terlintas di benak fikiran ...
Tanpa motif..
tanpa tajuk..
tanpa erti.. mungkin...

Biarkan sunyi ini terus bermaharajalela disini
kerana aku akan meninggalkannya sekejap lagi untuk hari ini ..
Biar apa pun yang cuba mendengki..
Aku tak tahan lagi ...
Biarkan aku pergi sang sunyi ...


Aku Tak Marah .. Hati

Aku tak tahu apa yang ada dalam hati aku..
Sebab hati ini dah lama sangat diam dari berbicara tentang dia disini.
Aku tak marah kan kau akan hati,
Malah aku bersyukur kerana doa aku
Dikabulkan.

Tapi,dimana letaknya dia sekarang ?
Diruang hati ini?
Adakah masih selesa berada ditempat yang sama
Atau dia sudah berpindah dan beralih ketempat yang jauh
Dari ruang-ruang yang ada..

Aku tak mampu jawab semua persoalan yang agak agresif bermain dihati.
Tapi aku boleh rasa sayup-sayup kesayuan bila teringat akan tempat dia dalam hati aku.
Adakah kesayuan itu tanda dia masih ada ditempat yang sama?
Ah ! aku cukup tak tahu...

Fikiran terarah pada dia sedangkan otak kosong tanpa pemikiran.
Apa yang berlaku ??
Aku masih tak pasti !!
Tolonglah aku...
Aku mencari akan sesuatu yang sukar untuk ditemui..
Sesuatu yang mungkin jauh tapi terasa sangat dekat..
Iaitu cinta dia....

Copyright©2011-2012.All Right Reserve By ✿CherytaJejaryBisu✿