Thursday, August 23, 2012

Tuhan Tak Pernah Tidur


Dapat cerita..
Tak tahu nak kata cerita sedih atau cerita nak bagi aku ketawa terbahak-bahak
Kalau aku sedih, memang aku BODOH
Kalau aku ketawa terbahak-bahak, aku JAHAT

Dia juga manusia
Ada lakukan kesilapan
Hidup tak pernah sempurna
Hati selalu digoda
Perasaan sering bercampur-baur
Kaki tidak selalu berjalan lurus

Baru semalam aku tweet kisah silam tentang dia
Hanya untuk lepaskan semua yang tak nak keluar dari ingatan
Bila aku dah tweet berpuluh-puuh tentang dia, baru rasa kosong...
Bukan aku rindu dia
Tapi aku ingat dia
Entah kenapa aku pun tak tahu
Tuhan sengaja nak bagi sedar ingatan pada seseorang memang payah nak dibuang.

Bukak Facebook hati rasa lain
Hati menolak untuk pergi ke satu tempat..
yang mana membawa aku kepada satu penemuan cerita
MasyaAllah... Aku terdiam

Aku terfikir mungkin hanya sampai disini jodoh mereka
Aku juga berfikir inilah takdir yang tertulis buat mereka
Aku juga memikirkan bahawa inilah salah satu balasan untuk dia yang mengkhianati aku
Aku berfikir... memikir tentang apa yang terjadi
Benarkah apa yang aku lihat..aku baca.. dan dengar...

" Tuhan tak pernah tidur "
Mungkin kau lupa aku pernah cakap ayat keramat itu pada kau
sebab kau sedang asyik dilamun cinta baru dengan seorang bidadari palsu
Tak mengapalah.. tak penting bagi kau !

Hari ini tuhan benar-benar memberitahu bahawa Dia tak pernah tidur..
Aku harap apa yang aku baca dan lihat ini hanya sementara kerana aku terlalu ingin kau bahagia
Buktinya... Hati aku sangat sayu mendengar cerita itu ..

No comments:

Copyright©2011-2012.All Right Reserve By ✿CherytaJejaryBisu✿