Friday, January 27, 2012

Rindu Cerita Dia

Duduk sendiri...
menghadap mukabuku yang langsung tak bagi apa-apa faedah..
buka profile yang mana menarik perhatian..
melayan line berukben yang sangat lembap..
dan...
melihat satu-satunya mukabuku seseorang yang aku rindu...

Lama dia tak tunjukkan diri dalam mukabuku. Aku tak tahu kenapa ? Dan aku tak tahu kemana dia pergi... Dia tak tahu ke aku rindu mati kat dia ? Ahhh !! sah-sah memang dia tak tahu sebab dia tak pernah endah pun pasal aku ! Pujuk hati sendiri dengan kata... 'tak apa..Allah tahu'
Tapi sampai bila nak cakap macam tu? Tolonglah Ya Allah ...

Buka ini blog kesayangan..langsung dah tak ada pasal kegembiraan berjumpa dengan dia. Yang ada hanyalah rintihan hati untuk diarintihan pada yang maha Esa untuk dia, bukti penantian aku,sebuah rasa untuk dia,surat untuk dia dan pengakhiran sebuah cerita antara aku dan dia.. Tak lupa juga rintihan sewaktu aku dituduh...

Aku rindu entry yang lepas tentang dia... yang aku ingat tajuk entry tu
'KENAPA AWAK ISTIMEWA'
'SWEET SONG FROM HIM'
'INCIK NZ IS BACK !'
'KENANGAN TENTANG DIA'
ahhh... banyak lagi ! dan semuanya telah aku tong-sampahkan ! Jangan tanya kenapa sebab hanya aku sahaja yang tahu.. Hanya aku sahaja yang tahu alasannya apa dan kenapa aku padam. Bukan sebab benci dia.. tapi aku harus padam agar semua puas !

Aku juga dah lama tak buat cerita tentang dia.. Sangat lama. Sebab aku dah berjanji akan lupakan dia !! Boleh ke ? Nyatanya aku tak mampu dengan bukti cerita yang sekarang ini.. Tak kan mampu untuk aku lupakan dia sewenang-wenangnya.. Dia istimewa sampai bila-bila !

Tapi kenapa dia biarkan aku lepas dia tahu perasaan aku ? Dia tak kesian dekat aku ke? Atau dia memang sengaja nak buat aku macam ni?
Aku pulak.. Kenapa terus tunggu dia ? Tak tahu ke dia tengah bahagia dengan apa yang dia ada sekarang. Kalau tak,takkan dia biarkan aku macam ni..

Perasaan !! memang selalu macam ni.. Buat  manusia gundah-gulana. Tak keruan dan macam-macam lagi. Walaupun rindu ini dah sarat sangat,tapi aku tak boleh berhenti dari terus tunggu dia. Hanya mukabuku dia sahaja yang boleh ubat semua rindu ini. Tapi untuk seketika.

Persetan semua perasaan !! Tumpu pada hidup dan cuba jadi yang terbaik jika mahukan yang terbaik.. InsyaAllah... Allah maha mendengar dan melihat. Dia akan nampak dan dengar apa yang aku rintihkan..

RINDU KAMU.... nz

2 comments:

NorHayati said...

http://sayap-kehidupanku.blogspot.com/ masih baru...

NorHayati said...

http://sayap-kehidupanku.blogspot.com/ masih baru...

Copyright©2011-2012.All Right Reserve By ✿CherytaJejaryBisu✿