Thursday, January 26, 2012

" Kenapa dia muncul semula? "

Petang yang bising di rumah aku, saat aku sedang melayan kanak-kanak yang memanggil aku 'Aunty Izza' tiba-tiba handset buruk aku berbunyi bagitahu ada seseorang yang mengirimkan pesanan buat aku. Samada pesanan manusia ataupun automatik aku pun tidak tahu.
Bila telefon buruk yang banyak jasanya itu dah berada dalam pelukan jari-jemari,aku pun membuka pesanan itu degan penuh tanda-tanya.. Tiba-tiba alangkah terkejutnya bila nama yang aku lihat itu satu nama yang hampir 4bulan tak muncul dalam telefon aku !MasyaAllah..Betul ke apa yang aku tengok ini ?
Bukan nak puji diri,tapi aku punya hati yang baik sebab bila sesiapa sahaja yang buat sesuatu dekat aku,aku pasti boleh maafkan dia jika niat dia baik dengan aku !
Membalas dengan hati yang ikhlas itu pasti,tapi tak tahu apa niat yang mengirim..

?... ini sahaja yang aku dapat waktu itu.
Apa? itu sahaja yang aku tanya dengan balasan.
Respon yang baik dari dia.Lama dah kami tak mengirim pesanan.Dia mungkin sibuk,aku juga terluka dengan cara dia.Allah sahaja yang tahu kenapa dia lakukan sedemikian pada aku.Mungkin dengan cara begitu dia lebih bahagia..Aku terima..
Banyak rupanya soalan yang bermain difikiran dia tentang aku. 4bulan seperti 4tahun tak bertanya. Aku tahu dia ingat aku..tapi perasaan manusia kadang-kala punya racun yang lebih berbisa dari racun tikus. Maka dilupakan sahaja perasaan itu.
Aku juga punya soalan yang agak besar bermain difikiran.
" Kenapa dia muncul semula? "
Aku tak mahu tanya dia sebab aku tak mahu dia berkecil hati dengan pertanyaan aku. Biarlah masa menetukan.
Yang pasti,aku dah lumpuhkan semua
perasaan...
janji-janji...
dan semua kenangan dengan kau !
Cukup !!!

Aku terima kau sebagai kawan dengan sebab aku tak mahu ada musuh atas muka bumi ini dan tak mahu kehidupan aku diconteng dengan perasaan kebencian.
Kau faham kan?
Jangan kau pernah tanya aku lagi...

Jika kau datang dengan niat kau ingin berkawan tanpa bawa perasaan yang lepas, aku terima dengan gembira. Tapi jika sebaliknya,aku minta maaf... Kau tak layak lagi !Luka yang kau tinggalkan masih ada didalam hati ini..
Sakit !
Pedih !
Aku masih boleh rasa..

Terima kasih Kapten Mohd.Najib Bin Mohd.Radzi ..
Kau bagi aku satu pengertian yang bercinta tak semestinya bersatu.. Dan selama mana kita dengan seseorang,belum tentu kita sudah mengenali mereka ....
Jadikan aku hanya kawan yang boleh berkongsi cerita,
boleh mendengar dengan baik...
dan.. boleh membantu saat kau perlukan...
Copyright©2011-2012.All Right Reserve By ✿CherytaJejaryBisu✿