Wednesday, December 21, 2011

Bila Kamu Diambil Baru Saya Tahu Kamu Bermakna ...

Malam tu (20.12.2011) macam biasa aku duduk ditempat yang sama.Aku melayan kerenah manusia yang rata-rata berada dilaman muka buku atau dalam bahasa omputihnya FACEBOOK..Dan dalam masa yang sama macam biasa jugak aku akan buka satu-satunya dunia luahan perasaan aku.cewahh! perasaan lah sangatkan? Abaikan !! Dunia tu adalah my BLOG. Satu hari kalau tak buka memang boleh meroyan tahap cipan lah.Tapi malam tu kira-kira jam 11lebih,aku pun access la account.Tiba-tiba password aku tak boleh access.Ya Allah !! dengan gabra tahap azkaban aku pun tekan 2,3 kali.Ingatkan salah password.Keadaan tetap sama.Aku pun bukak lah link blog.Tiba-tiba apa yang aku tengok tu betul-betul mengejutkan dan buat jantung aku hampir berhenti !!!
Inilah yang aku nampak saat aku bukak blog aku.Macam nak gila masa tu.Airmata jangan cerita,meleleh-leleh kat pipi macam tengah tengok cerita korea.Aku dengan pantasnya buat screen capture and post kat wall si hacker ni.Ada yang bagitahu dia ni hacker yang baik.Okey,,aku boleh terima lah kalau kata dia tu baik ke ape sebab apa yang aku nak adalah blog aku semula.Cuba buat sikit perbincangan dengan dia and aku merayu kat dia tolong bagi semula blog aku.Inilah aku,bila sesuatu tu dah sebati dengan aku dan menjadi sesuatu yang aku panggil sayang,aku akan buat apa saja untuknya termasuk merayu,melutut dan sebagainya.Hanya dengan satu matlamat,aku nak semula benda yang aku sayang tu...Hebat tak 'SAYANG' aku?? :D
Lepas beberapa perbincangan (padahal tak banyak pun ckp ngn hacker tu) akhirnya si hacker ni die bagitau akan pulangkan semula blog aku jam 2.00pagi.Hati ni lapang sikit je sebab masih ada 2jam untuk aku tunggu.Tapi malam tu aku tak tunggu sebab badan aku penat sangat + aku hilang selera makan secara automatik lepas apa yang jadi.So,aku pun tidur lah dengan harapan yang sangat tinggi agar aku dapat menaip lagi dalam ini blog besok..

Hari ini,bangun pagi dengan riang nya pergi kerja dan bertambah riang bila aku test bukak link blog dan tengok semuanya dah okey.Aku pun teruskan kerja dan bila aku dah senang dari kerja,aku pun bukak la facebook dan si hacker telah pun komen pada picture yang aku post tu.Dia just tanya dah boleh ke? Aku dengan riangnya pun menjawab boleh !!! Tapi keseronokan aku tu sekejap je.Bila aku nak log in pada blog,masih lagi tak boleh.(aku tak pernah kena macam ni,so aku tak tahu yang hacker akn tukar password)Jantung ni sekali lagi macam nak stop bila tengok password aku tak boleh nak access.Dengan hati yag remuk redam,aku terus tutup lappy dan duduk termenung.Hilang segala mood yang ada.Selera makan jadi hilang semula.Aku hanya ingatka blog je masa tu.Tak ada benda lain yang aku ingat.Melainkan blog aku.Mood down and semua kerja yang aku buat serba tak kena.Nak mengadap muka customer lagi..Urgh !!
Lepas dari lunch,aku cuba-cubalah usha inbox kat facebook.Tiba-tiba aku ternampak ada 1 message dekat 'other'.. So,aku pun bukak lah nak tahu siapa yang send.Rasa macam tak percaya yang aku masih boleh bersama dengan ini blog !!! Si hacker send message tu dah 14jam.Kira-kira dalam pukul 1lebih kot.Aku pun tak kuasa lah nak kira-kira bagai.Yang penting,password aku dah dapat semula..Dengan perasaan riang gumbira,aku pun terus lah log in dan membuat ini entry.Si hacker tak usik ape-apepun..Thanks hacker.. :D

Semalam dan hari ini banyak mengajar aku tentang kesabaran.Dan membuat aku sedar rupa-rupanya blog ni dah jadi sesuatu yang aku sangat SAYANG !!! Aku dah tak boleh berpisah dengan blog ni lagi.Terlalu banyak cerita sebalik penubuhan blog ni.Selagi orang yang membuatkan aku terasa nak wujudkan blog ni bernafas(walaupun dah jauh dari aku),aku akan menjaga blog ni.Sepertimana aku menjaga perasaan aku pada dia..(sedih jap T_T) Betapa bermaknanya blog ni pada aku..Dan itu yang aku baru sedar semalam.

Pada sang hacker,aku tak tahu nak marah ke,nak maki ke sebab perasaan bercampur-baur.Tapi dalam masa yang sama aku nak berTERIMA KASIH kat korang,kalau korang tak ambil dia semalam aku takkan tahu yang dia sangat bermakna pada aku.Dan aku nak marah sikitlah kat korang,janganlah buat kat aku macam ni lagi..Hampir-hampir sakit jantung aku dibuatnya.. :D
Sekarang ni,baru aku tahu,macam mana pentingnya dan istimewanya "DIA" dlm hidup aku,macam tu jugak dengan "BLOG" ni.Aku janji akan jaga kau BLOG !! Macam mana aku sayang "DIA",macam tu jugak aku akan sayang "KAU"

~Kadang-kadang kita akan sedar sesuatu itu sangat penting bila dia hilang dari kita~

9 comments:

AyiedZudin said...

tersentuh bace.. yela kak, benda yg kita syg kan..tp hacker uh kire baik jugek eh..mmm..pe yg pntng blog da slmat..amin.

FaiezahNajieza said...

yup ..mmg baik la hacker 2 sbb nk bg semula .. akk memang syg sgt dgn blog ni .. and syukur sgt sbb semuanya da selamat .. alhamdulillah ..thanks ya ayied .. :)

miszfyeza said...

hahah .. sy pun kena smlam ngn pnjejak badai .. haha nsib dpt balikk .. warggghh da ngis da tau bila tau kena hackk .. si pengembara timur tu lain skit gile2 nye .. HHA
nasib hacker2 mlaysi ni suci2 belaka ..
they the best lahh :)

FaiezahNajieza said...

taw xpe dear ... prasaan lain mcm je bl blog kena hack.hrp2 pasni x kena lagi la ...

pengembaratimur said...

oit2.. ngumpat aku lah tu!
menci..menci..menci....
baik follow blog aku sebelum kene hack kali ke 2.. wakakakaka

blog-pengembaratimur.blogspot.com

------------------------------
Pengembara Timur dah ade blog la....

FaiezahNajieza said...

mane de kutuk .. ka ckp terima kasih 2 .. huhu.. ok la . follow die la .

FaiezahNajieza said...

mcm mana nk follow blog kamu pengembara timur ??

pengembaratimur said...

eee.. dekat widget follower tu la..
eee menci menci menci...


-------------------------------
http://blog-pengembaratimur.blogspot.com

Anonymous said...

@pengembara timur ---> kamu ni nakal lorrr ^^

Copyright©2011-2012.All Right Reserve By ✿CherytaJejaryBisu✿