Monday, October 10, 2011

BeRDiRi


Aku selalu ketawa depan semua orang dengan harapan aku nak tunjukkan pada mereka bahwa aku sangat gembira waktu itu.. Tapi takde sape yang tahu hati aku yang jauh tersimpan berjuta-juta kisah hidup yang memeritkan.
Setiap detik yang dilalui pastinye ade airmata.Berselang-seli dengan ketawa,tanpa aku sedar sebenarnya airmata adalah teman baik aku.Merindui orang-orang yang aku sayang,cukup buat aku menderita. Arwah mak, arwah abah dan arwah atok adalah org utama yang sangat-sangat aku rindu.Tak ada sorang pon yang tau gelora yang menghentam kuat dalam jiwa aku ini.
Dugaan demi dugaan aku lalui dlm hidup untuk menjadikan aku semakin dewasa.Aku redha dengan apa yang Dia takdirkan untuk aku hambanya yang sangat lemah ni.Tapi sampai bila airmata harus menjadi teman baik aku ??
Sesungguhnya melalui jalan hidup yang berliku ni memang bukan mudah.Lagi-lagi terpaksa melalui seorang diri.Merindukan sebuah kasih sayang dan belaian yang manja dari seseorang menjadikan aku seorang yang xtreme dalam becinta.Aku curahkan segala kasih sayang yang ada untuk menjaga seseorang yang bernama kekasih..Biar aku terluka,asalkan die bahagia dengan aku.Ape saja yang aku lakukan adalah untuk mereka yang aku sayang sebab aku taknak mereka tinggalkan aku.
Tapi kuasa Allah mengatasi segala-galanya..Datangnye kasih sayang dari Dia,dan perginya kasih sayang juga dengan kehendak Dia..Bila orang yang paling aku sayang pergi,gelapnye aku rasa hidup ni.. Orang yang aku harap akan jaga aku satu hari nanti,akhirnya pergi bersama kasih sayang aku dan hanya benci yang die tinggalkan.Aku cuba belajar menerima kenyataan walaupun amat pahit untuk aku telan..
Alhamdulillah.. Selepas setahun lebih aku cuba,akhirnya aku berjaya.. Aku mampu untuk melalui hidup yang getir sendirian..
Tetapi semalam, jiwa aku sekali rapuh dengan sekelip mata. Aku jadi lupa dimana aku berpijak.. Aku mencintai milik orang.Aku jadi hina dipandangan orang.. aku lemah sekali lagi..Bangkit pagi ini dengan semangat dan titisan airmata yang belum kering. Aku jadi tak pasti ape yang berlaku esok.. Aku cuba untuk berdiri hari ini dengan berjuta harapan agar aku mampu untuk melaluinye.. esok,aku sangat berharap agar tiada lagi titisan airmata ini untuk aku curahkan..cukup lah engkau wahai si airmata menjadi sahabat sedihku.. Aku mahukan engkau menjadi sahabat bahagia aku satu hari nanti..
Benarlah kate orang, Hidup ni tak selalunye indah... Cinta itu hanya satu perasaan yang mungkin boleh mengecewakan.. Berdiri lah wahai Faiezah,agar engkau mampu untuk berjalan lebih jauh dan laju esok hari. Kerana banyak lagi onak dan ranjau yang perlu kau lalui..
Mungkin hari ini bukan nasib aku untuk merasai bahagia.. Tapi aku selalu berdoa agar akan ade bahagia untukku esok,luse atau hari-hari yang lainnya..Insyaallah :'(
"Kalau aku gelisah. Aku ingat Tuhan supaya ia memujuk daku dengan zikir supaya aku tenang.
Bila aku risau , Ini menandakan urusan aku dengan Tuhan belum selesai.
Bila aku sedih disaat ditimpa ujian , Tuhan ingatkan aku bahawa Dia buat begitu supaya hati aku kuat."

2 comments:

IFA Athirah said...

be strong!everything happen for a reason :)

Faiezah Najieza said...

thanks a lot dear.. :)

Copyright©2011-2012.All Right Reserve By ✿CherytaJejaryBisu✿